نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9087
-
الف
+

نقشی که از «جمشید هاشم پور» به «فریبرز عرب نیا» رسید

«جمشید هاشم پور» بازیگر سینما و تلویزیون ایران قرار بود در سریال «مختارنامه» ایفای نقش کند.

به گزارش آی فیلم 2، «جمشید هاشم پور» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «تاراج» و «نفس» شاهد بودند، سال ها پیش قرار بود در سریال «مختارنامه» ایفای نقش کند.

سریال تلویزیونی «مختارنامه» درباره زندگی و قیام «مختار ثقفی» پس از حادثه عاشورا به کارگردانی «داوود میرباقری» در سال 1389 خورشیدی از رسانه ملی ایران نشر شد.

«فریبرز عرب‌نیا» با بازی در نقش «مختار» به شهرت بالایی دست پیدا کرد و بازی اش در این سریال تصویر خوبی از او در اذهان عمومی باقی گذاشت.

«داوود میرباقری» کارگردان این سریال در خصوص انتخاب نقش «مختار» در یک مصاحبه گفته است: در روزهای نگارش به هیچ وجه تصویری از عرب‌نیا برای ایفای نقش مختار در ذهن نداشتم و بیشتر به «جمشید هاشم‌پور» فکر می‌کردم. 

وی گفته است: «فریبرز عرب نیا» انتخاب سوم من برای این نقش بود  اما پس از دیدن حجم کار بازی برای هاشم‌پور در این نقش غیر قابل تصور بود و پس از دیدن عرب‌نیا احساس کردم شخصیت مختار همین شخصیت است.

«جمشید هاشم پور» بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ۳ حمل(فروردین) ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. 

وی در سال ۱۳۲۳ خورشیید در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلوم ریاضی ادامه داد. او در جوانی در ورزش های رزمی چون کونگ فو فعالیت می‌کرد.

«جمشید هاشم پور» اولین فلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به «ساموئل خاچیکیان» کارگردان ایرانیِ ارمنی‌ در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فلم «جهنم سفید» آغاز کرد.

م ح

نظر شما
ارسال نظر
علی

اگه مختارجمشید هاشم پور بود محشرمیشد